Despre noi

Suntem cunoscuţi şi recunoscuţi ca fiind un partener valoros şi de încredere atât de clienţi, consumatori, furnizori, cât şi de comunităţile unde ne desfăşurăm activitatea.

Oferim clienţilor şi partenerilor noştri pe lângă gama largă de produse de instalaţii şi obiecte sanitare, pachete complete, asigurându-le suport tehnic şi servicii utile, precum distribuţie prin curse regulate, consultanţă şi servicii tehnice, proiectarea amenajării băii.

 

MISIUNE:

Cu profesionalismul nostru contribuim la siguranţa și confortul căminelor.

 

VIZIUNE: 

Compania noastră, Melinda Instal, cu soluţiile de încălzire, răcire şi echipamentele pentru baie urmăreşte realizarea unui parteneriat de termen lung, reciproc avantajos şi bazat pe încredere, atât cu furnizori cât şi cu clienţi, prin care consolidăm poziția noastră printre principalii participanți în acest domeniu de activitate.

Acest deziderat il vom obţine împreună cu colegii noştri respectați și pregătiți profesional, bazându-ne pe experienţa noastră de mai multe decenii şi printr-o atitudine inovativă, multumindu-ne Clientii prin furnizare de produse si servicii de inalta calitate.

Ne asumăm rolul nostru în responsabilitatea socială şi în protecţia mediului înconjurător. Asigurăm un nivel de trai decent pentru sute de familii, iar prin Fundaţia noastră sprijinim persoane aflate in dificultate. Prin soluţiile noastre din domeniul energiei regenerabile contribuim la protecţia mediului.

 

VALORILE NOASTRE:

  • Clientul
  • Responsabilitate
  • Profesionalism
  • Echipa
  • Stabilitate
  • Inovatie
  • Calitate
  • Credibilitate
  • Organizare
  • Punctualitate
  • Orientare spre solutii
 
SLOGAN: 
 
Confort prin instalaţii de calitate.

 

Prezentare și istoria Melinda

Melinda Impex Instal SA (în continuare Melinda Instal), înfiinţată la sfârşitul anului 2003, este un importator şi distribuitor naţional de materiale de instalaţii şi obiecte sanitare acţionând în toate localităţile importante din ţară, acoperind aproximativ 90% din teritoriul României. Suntem cunoscuţi şi recunoscuţi ca fiind un partener valoros şi de încredere atât de clienţi, consumatori, furnizori, cât şi de comunităţile unde ne desfăşurăm activitatea. Oferim clienţilor şi partenerilor noştri pe lângă gama largă de produse de instalaţii şi obiecte sanitare, pachete complete, asigurându-le suport tehnic şi servicii utile, precum distribuţie prin curse regulate, consultanţă şi servicii tehnice, proiectarea amenajării băii.

Firma mamă, Melinda Impex SRL, la rândul ei a luat fiinţă în 1994 în oraşul Odorheiu Secuiesc ca o simplă afacere familială. La început, proprietarul livra cu camionul său propriu comenzile primite, în majoritatea cazurilor fiind vorba de materiale de construcţii. Pentru a putea onora în timp util comenzile devenite din ce în ce mai frecvente, el s-a decis să achiziţioneze din fonduri proprii câte un transport de cărămizi şi fier beton. Iniţial, depozitul era chiar curtea casei sale din Cădişeni. Treptat, ca urmare a unui proces firesc, cererea din ce în ce mai mare l-a îndemnat să găsească un punct de lucru mai mare, firma mutându-se în 1995 într-o locaţie mai mare de pe strada Beclean. Menţinând ritmul iniţial, la aproape un an de la mutarea firmei, în 1996 Melinda Impex a achiziţionat un teren foarte mare şi important, aflat la ieşirea din oraş spre Miercurea Ciuc. În acelaşi an au început lucrările de construcţie la clădirea unde se află şi astăzi sediul firmei. Terminarea construcţiei în 1997 a permis începerea activităţilor specifice şi la sediul nou. Punctul de cotitură cel mai spectaculos şi începutul dezvoltării explozive a firmei a avut loc în 1998, când s-a iniţiat importul de produse din oţel în cantităţi mari.

Anul 2000 a fost foarte bogat în evenimente. În cadrul firmei Melinda s-a început organizarea departamentului specializat pe distribuţia produselor pentru instalaţii de apă, gaz, canalizare şi încălzire precum şi dezvoltarea unei reţele naţionale de distribuţie, ceea ce a dus şi la o lărgire semnificativă a paletei produselor comercializate, în scurt timp devenind foarte clară nevoia de a dezvolta infrastructura, depozitele, birourile şi, bineînţeles, de a avea transport rapid şi fiabil. Aşa a început, deci, crearea parcului auto propriu, şi s-a lansat şi divizia de tâmplărie.

Cei doi ani care au urmat s-au caracterizat prin creşterea continuă a vânzărilor şi extinderea infrastructurii cu creşterea treptată a acoperirii naţionale, dar, cu toate acestea indicatorul calitativ – rata profitului – a continuat să scadă vertiginos. Am constatat că problema era eficienţa metodelor de management şi control. Am identificat nevoia de o formă de organizare mai operativă, care să ne ofere oportunitatea de a menţine sub supraveghere zilnică toate capitolele bugetare, permiţându-ne şi un audit intern al tuturor diviziilor de afaceri, care să ne indice exact contribuţia fiecăreia în parte la „bugetul familiei”. In iulie 2003 am început implementarea noii strategii de management al companiei, precedată, bineînţeles, de o perioadă de pregătire de aproape un an şi jumătate.

Împreună cu implementarea noii strategii am avut nevoie şi de noi posibilităţi de gestionare a resurselor şi produselor. În luna ianuarie am găsit un furnizor al cărei aplicaţie l-am implementat, şi l-am folosit din iulie 2003. Pe lângă Melinda Impex SRL, care funcţiona până atunci ca o firmă unică, am înfiinţat mai multe filiale cu personalitate juridică distinctă, Melinda Impex SRL fiind acţionar majoritar în fiecare din ele. În acest mod, practic, diviziile specializate pe produsele din oţel, instalaţii, materiale de construcţii, tâmplărie sau transport au fost preluate de intreprinderile nou-născute, oferind posibilitate fiecărui domeniu de specialitate de a se dezvolta organic şi independent.

Anul 2005 a însemnat o altă piatră de hotar în dezvoltarea firmei Melinda, pentru că, în acest an, grupul nostru de firme şi-a schimbat strategia de vânzări. Am elaborat şi am implementat un plan de extindere regională, având ca rezultat deschiderea de către cei doi piloni importanţi (Melinda Steel şi Melinda Instal) a unor sucursale în mai multe oraşe mari din ţară, cum ar fi Bucureşti, Timişoara, Târgu-Mureş, Oradea (2005), Bacău (2006), Braşov (2007), Craiova (2008). Baza acestei strategii a fost nevoia de a fi mai aproape de clienţii noştri, şi de a-i putea deservi într-o manieră mai flexibilă.

Anul 2005 a însemnat şi o schimbare în forma juridică şi numele societăţii: din Melinda-Impex SRL Filiala Instal am devenit Melinda-Impex Instal SA.

La începutul anului 2007, ca urmare a direcţiei strategice de a fi specializaţi în afacerile profitabile, am renunţat la activitatea desfăşurată de societatea mamă – comercializarea materiale de construcţii grele – iar personalul redus, stocurile, activele imobilizate au fost preluate de către Melinda Instal. Astfel activităţile en-detail în judeţul Harghita (Cristuru Secuiesc, Gheorgheni, Miercurea Ciuc, Vlăhiţa, Lueta, Odorheiu Secuiesc) au intrat sub umbrela Melinda Instal, iar depozitele din aceste locaţii au fost reamenajate ca magazine specializate de instalaţii şi showroom-uri de baie. De atunci, a devenit importantă şi dezvoltarea reţelei de showroom-uri înafara judeţului Harghita, concretizată în amenajarea unor spaţii potrivite în Târgu Mureş, Braşov şi Bucureşti.

În toamna anului 2008 a izbucnit criza financiară pe plan mondial care a avut efecte nocive asupra economiei reale, astfel inducând criza economică. În octombrie, după apariţia şi interpretarea primelor semne de criză, conducerea societăţii a înfiinţat o celulă de criză şi a trecut la elaborarea măsurilor de gestionare a crizei, implementarea lor având loc pe perioada noiembrie 2008 – mai 2009.

Anul 2009 a fost cu totul diferit faţă de anii precedenţi, atunci când piaţa construcţiilor din România creştea vertiginos de la an la an. A fost anul remodelării organizaţionale. În acelaşi an s-a dezvoltat şi s-a demarat implementarea brandului propriu GOBE, aferent produselor importate din China şi Turcia care reprezintă o alternativă de calitate pentru cele produse în Europa.

Contrar anului precedent, 2010 a fost caracterizat prin dezvoltare, prin înnoire, prin activităţi constructive - am continuat extinderea reţelei teritoriale, formată din depozite şi magazine en-detail, în primul rând prin deschiderea magazinelor şi showroom-urilor în Oradea, Târgu Mureş, Baia Mare şi Timişoara, specializate în comercializarea, punerea în funcţiune şi asigurarea service-ului produselor de instalaţii – sisteme de apă, gaz, canalizare, încălzire şi echipamente care utilizează energie regenerabilă – astfel numărul unităţilor noastre teritoriale ajungând la 16.

În spiritul reînnoirii şi dezvoltării, cel mai important proiect început în 2010 a fost implementarea sistemului integrat de management (ERP) Microsoft Dynamics AX (DAX). Noul sistem informatic asigură acoperirea domeniilor importante începând de la logistică, organizare depozit şi transport, utilizare coduri de bare, utilizarea dispozitivelor mobile până la managementul complet al societăţii.

Startul noului sistem a avut loc la mijlocul lunii ianuarie 2011, datorită pregătirilor aprofundate trecerea la noul sistem s-a desfăşurat fără probleme, deservirea clienţilor nu a fost afectat negativ. Deasemenea, anul 2011 l-am pornit cu un nou logo organizaţional, înregistrarea lui la OSIM fiind finalizată la sfârşitul anului 2010.

De la începutul crizei financiare s-a văzut în mod clar că firma va depăşi cu succes acest obstacol şi va face parte din tabăra învingătorilor, numai dacă  reorganizează societatea, procesele interne, procesul logistic, dacă implementează un nou sistem informatic, investeşte în capitalul uman, pe scurt: prin reînnoire. Noul logo organizaţional a devenit simbolul acestei înnoiri.

In această privinţă debutul anului 2011 este marcat de o piatră de hotar istorică în privinţa radiatoarelor de oţel D-EG DUNAFERR – după ce începând cu anul 2008 am devenit importatorul exclusiv ale acestor radiatoare produse în Ungaria, din acest an am început producţia şi distribuirea pe piaţa din România şi Ungaria a acestor produse cu însemnele Melinda Instal, logo-ul nostru fiind ştanţat pe panoul lateral şi vizibil pe ambalaj / instrucţiuni de utilizare. Astfel, radiatoarele DEG fabricate din materie primă de la DUNAFERR, fiind parte componentă a ofertei noastre premium, poartă brandul MELINDA.

În ceea ce priveşte continuarea expansiunii teritoriale – după ce la mijlocul anului 2011 am deschis o nouă reprezentanţă, la Cluj Napoca (punct de lucru no.17), din ianuarie 2012 am deschis porţile şi în municipiul Bistriţa (punct de lucru no. 18), iar în Craiova am efectuat un pas înainte renunţând la vechiul depozit ascuns şi ne-am mutat punctul de lucru într-o locaţie unde putem primi clienţii noştri în suprafeţe de retail la nivelul standardelor proprii.

Pe parcursul anului 2013 am implementat cu succes mai multe iniţiative (mutarea punctului de lucru din Timişoara într-o locaţie mai mare şi mai accesibilă, cu parcare privată, precum şi eficientizarea procesului de deservire a clienţilor la punctul de lucru din Bacău, mutând magazinul retail în incinta depozitului) care au avut un element în comun: flexibilitatea. Piaţa a devenit mult mai volatilă, nevoile clienţilor sunt într-o mişcare continuă în care importanţă majoră constituie flexibilitatea, receptivitatea, rapiditatea în deservire, diversitatea mare de produse şi soluţii.

Am avut multe consultări cu partenerii noştri, am apelat la serviciile unor experţi în domeniul logisticii ca să înţelegem cum am putea creşte flexibilitatea noastră menţinând în acelaşi timp şi preţurile de vânzare. În această ordine de idee începând cu anul 2014 am reconfigurat sistemul de distribuţie în scopul de a mări oferta de produse disponibilă, de a reduce timpul de servire pentru produsele mai puţin cerute şi de a reduce costurile de logistică faţă de nivelul existent. Schimbările întreprinse sunt multiple care remodelează organizaţia noastră, dar din punctul de vedere al partenerilor, cel mai palpabil efect şi rezultat va fi posibilitatea ca aceştia să aibă acces direct la stocurile noastre din depozitul central din Odorheiu Secuiesc. Ca urmare partenerii noştri vor putea beneficia de o gamă de produse mult mai ridicată precum şi de un grad mai ridicat de onorare a comenzilor lor.

Alte decizii strategice au fost luate în privinţa portofoliului de produse, introducând pe piaţa soluţii / produse noi cum ar fi: radiatoarele EURAD, aparatele de aer condiţionat GOBE Inverter, aeroterme VTS, pompe de recirculare GOBE, sisteme solare gravitaţionale GOBE, furtunuri şi accesorii pentru udat grădină, utilaje de tuns iarbă precum şi urmează în anul 2015 introducerea sistemului tacker pentru încălzire în pardoseală, a ventiloconvectoarelor în oferta noastră.

Totodată, conducerea firmei a recunoscut necesitatea de a instrui nu numai angajaţii ci şi colaboratorii externi, instalatorii şi proiectanţii. Din acest motiv sunt alocate fonduri pentru pregătirea profesională a personalului în cadrul organizaţiei, precum şi instruiri şi întâlniri pentru instalatorii contractuali.

Investiţiile şi dezvoltările continue, atât în bunuri cât şi în resursele umane au propulsat compania să devină unul dintre cei mai importanţi participanţi de piaţă în domeniul său de activitate din România.

Obiectivul nostru este să avem clienţi şi furnizori care ne preferă, angajaţi care sunt mândri de succesul lor în cadrul echipei, acţionari satisfăcuţi şi competitori care ne respectă.

Împreună putem realiza lucruri extraordinare ….. puteţi conta pe noi şi în următorii ani!

 

Activităţi de caritate

Melinda Instal desfăşoară activităţi de caritate. Resursele financiare sunt constituite din limita de sponsorizare deductibilă din impozitul de profit al grupului de firme Melinda.

Între proiectele desfăşurate în perioada 2007-2009 se numără înfiinţarea bazei sportive şi culturale din Cădişeni, fiind o investiţie totală de 520,000 RON, renovarea bisericii din Odorheiu-Secuiesc 86,700 RON, reabilitarea a numeroase săli şi toalete în spitalul municipal Odorheiu-Secuiesc în valoare de 82,700 RON, renovări în Muzeul Secuiesc M-Ciuc, sprijin financiar pentru persoane bolnave, operaţii, nevoiaşe cu dizabilităţi de orice fel în valoare de 72,400 RON.

Comparații produse
Facebook