Returnare produs

Renuntarea la cumparare

 

1.   Cadrul legal

Conform Ordonantei de Urgenta Nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate la distanta:

Consumatorul are dreptul  de a se retrage din prezentul contract, fara a fi nevoit sa justifice decizia de retragere si fara a suporta alte costuri decat cele prevazute la art.13 alin.(3) si art.14 din O.U.G Nr.34/2014, in termen de 14 zile incepand de la ziua in care intra in posesia fizica a produsului. Cheltuielile de returnare sunt suportate de consumator.

Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat (in ambalajul original (daca se poate) cu toate accesoriile, cu etichetele intacte si documentele care l-au insotit). Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri, urme de folosire excesiva si/sau interventii neautorizate etc.

2.   Exceptiile

Nu pot fi denuntate contractele care au ca obiect furnizarea de categorii de produse enumerate de art.16 din OG 34/2014

3.   Exercitarea dreptului de retragere

  • Consumatorul informeaza furnizorul cu privire la decizia de retragere din contract prin completarea formularului de retur.
  • In termen de 48 ore lucratoare de la transmiterea notificarii, cumparatorul va primi pe e-mail numar de inregistrare si detalii cu privire la solicitarea inaintata.

 

4.   Costuri si taxe speciale pentru renuntarea la cumparare

  • Costuri suportate de catre cumparator:
    • Costuri de retur si transport curier pentru produsul in cazul caruia cumparatorul renunta la achizitionarea produsului in termen de 14 zile de la receptia produsului. ( art.14. punctul 2 )
    • Daca produsul este returnat intr-o stare in care nu mai poate fi vandut ca si nou, se va solicita o taxa pentru readucerea in stadiul initial (daca este posibil) sau pentru a acoperi diferenta de pret rezultata din vanzarea produsului ca second-hand sau, la optiunea clientului, ii vom reexpedia produsul, pe cheltuiala acestuia. ( art.14.punctul 3 );
  • Costuri suportate de catre vanzator:
    • Produs ce nu este conform cu specificatiile din oferta vanzatorului.
    • Produs ce nu este conform specificatiilor mentionate in comanda cumparatorului.
    •  Produs nefunctional in primele 48 de ore de la receptie sau colete ce prezinta deteriorari la receptie.

Nota (daca defectul de nefunctionare este semnalat in primele 48 ore de la receptie)

 

5.   Rambursarea sumelor

  • Rambursarea sumelor se va face in cel mult 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului, transmisa de catre vanzator(art. 13, punctele 1, 2, 3 si 4)

 


Comparații produse
Facebook